Większość ludzi nie korzysta z Facebooka, aby kupować różne rzeczy - logujemy się, aby dowiedzieć się, co robią nasi przyjaciele, rodzina i znajomi, aby wysyłać wiadomości, znajdować wydarzenia, przewijać memy i… ok, w porządku - odwraca naszą uwagę od pracy. Facebook potrafi przyciągać naszą uwagę przez więcej czasu w ciągu dnia, niż chcielibyśmy przyznać. Często szybki przegląd naszego walla prowadzi nas przez tunel czasoprzestrzenny aktywności i rozrywki, od jednego kliknięcia do następnego.

Dlatego jest tak silnym medium reklamowym. Ukierunkowane reklamy na Facebooku generują zainteresowanie, co przekłada się na sprzedaż. Dla właścicieli sklepów eCommerce jest to świetna platforma do wystawienia Twojego produktu. Mimo że użytkownicy na ogół nie chcą kupować czegoś, gdy logują się na Facebooku, jako właściciel sklepu możesz się połączyć, pokazując im coś, czego potrzebują. Skorzystaj z tej platformy, aby połączyć się z poprzednimi klientami i budować relacje z nowymi klientami. Sprzedaż za pośrednictwem Facebooka jest niezwykle łatwym i skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży.

Jeśli potrzebujesz więcej powodów, aby postępować zgodnie z naszymi radami, jedna trzecia populacji Ziemi - czyli około 2,2 miliarda ludzi - to aktywni użytkownicy Facebooka (aktywny użytkownik to ten, który zalogował się w ciągu ostatniego miesiąca). Skorzystaj z tej rozległej sieci, sprzedając swoje produkty w sklepie Facebook (znanym również jako Facebook Shop).

 

Istnieją dwa sposoby sprzedaży na Facebooku:

  1. Bardziej podstawową opcją jest utworzenie Facebook Store na platformie Facebook. Tam możesz wymienić produkty i otrzymywać płatności.
  2. Skonfiguruj sklep internetowy za pomocą narzędzia do tworzenia witryn eCommerce i połącz go automatycznie ze swoim sklepem na Facebooku. To jest prostsze, niż mogłoby się wydawać, więc nie bój się!

Druga opcja jest korzystna, ponieważ  Facebook Stores ma ograniczone funkcje handlu elektronicznego, podczas gdy twórcy stron internetowych są w tym wyspecjalizowani. Wygląda to tak: Facebook ma mniej opcji płatności, sklepy są ograniczone do sprzedaży produktów fizycznych, jakość obrazu jest niższa, a niektóre funkcje są dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych.

 

Jak działa sklep Facebook Store?

Możesz używać dostosowanej aplikacji na Facebook Pages, aby publikować produkty i bezpośrednio angażować klientów. Promowanie twojego małego zakątka świata na Facebooku wśród masowej publiczności jest dość niedrogie, a klienci nie muszą opuszczać Facebooka, aby przeglądać Twoją stronę. Użyj Facebook Stores, aby zwiększyć sprzedaż, oferować promocje i nagradzać fanów, którzy polecają Twój sklep i udostępniają Twoje produkty.

 

Użyj narzędzia do tworzenia witryn eCommerce, aby sprzedawać na Facebooku

Kreatorzy stron internetowych to najbardziej praktyczny, najłatwiejszy i często najtańszy sposób na założenie sklepu z handlem elektronicznym. Mają bardziej wyspecjalizowane funkcje niż te oferowane przez Facebooka, a wiele z nich może łączyć swoje listy produktów bezpośrednio z Facebooku Store. Po uruchomieniu witryny skonfiguruj stronę firmową na Facebooku i połącz ją ze swoim sklepem.

Gdy dokonasz sprzedaży na Facebooku, zarejestruje się ona w magazynie Twojej witryny. Możesz zezwolić Facebookowi na obsługę procesu kasowego (aby klienci nigdy nie musieli opuszczać witryny) lub skierować go do kasy w Twojej witrynie, gdzie masz możliwość zaoferowania im większej liczby opcji płatności. Ponadto wszelkie modyfikacje lub aktualizacje produktów w sklepie internetowym zostaną bezproblemowo przeniesione do sklepu na Facebooku.

Biorąc pod uwagę, że użytkownicy Facebooka spędzają codziennie średnio 20 minut online - coś co zna każdy i każda z nas - zdecydowanie zalecamy skorzystanie z tej ogromnej puli potencjalnych klientów, otwierając sklep na Facebooku.